Polska podstawa programowa

W ramach zajęć realizowanych w języku polskim działamy w oparciu o program DZIECIAKI W AKCJI, system edukacji językowej i matematycznej GLOTTODYDAKTYKA, program POZYTYWNA DYSCYPLINA wspierający emocjonalny i społeczny rozwój dzieci, zajęcia RYTMICZNO-MUZYCZNE MUSICALOVE,  oraz brytyjski system matematyczny NUMICON Oxford University.

POZYTYWNA DYSCYPLINA

Pozytywna Dyscyplina to coś więcej niż zestaw narzędzi. To podejście, które uczy szacunku, buduje relacje i wspiera rozwój dzieci. Nauczyciele z pasją są niezbędni w oświacie – to oni kształtują przyszłe pokolenia. Pozytywna Dyscyplina jest tutaj, aby ich wspierać, dając im narzędzia do lepszego zrozumienia i dotarcia do uczniów, co przekłada się na bardziej harmonijne środowisko edukacyjne. 

Najważniejsze części składowe pozytywnej dyscypliny:

  • wzajemny szacunek – wyrażamy stanowczość, okazując szacunek sobie oraz wymogom sytuacji, a uprzejmość, szanując potrzeby dziecka;
  • rozumienie przekonania stojącego za zachowaniem – skuteczniej można wpływać na zachowanie dziecka i zmieniać je, kiedy rozumiemy motywację leżącą u jego podstaw;
  • skuteczna komunikacja – dzieci „słyszą” lepiej, kiedy zaprasza się je do procesu wymyślania rozwiązań i aktywnego uczestnictwa, a nie tylko mówi im się, co mają robić;
  • rozumienie świata dziecka – dzieci przechodzą przez różne etapy rozwoju. Znając kolejne stadia rozwojowych łatwiej jest nam rozumieć i możemy lepiej reagować na zachowanie dziecka; 
  • dyscyplina która uczy – skuteczna dyscyplina uczy wartościowych umiejętności społecznych oraz życiowych i nie zawiera w sobie ani elementów pobłażliwości, ani kary;
  • koncentracja na rozwiązaniach zamiast karze – poczucie winy nigdy nie rozwiązuje żadnych problemów. Wspólnie z dzieckiem należy znajdować pomocne i pełne szacunku rozwiązania pojawiających się wyzwań;
  • zachęta poprzez docenianie postępów i wysiłku, a nie tylko sukcesów – dzięki niej dzieci rozwijają wiarę we własne siły i umiejętności;
  • dzieci zachowują się lepiej, kiedy czują się lepiej – czy aby dzieci zachowywały się lepiej, najpierw należy sprawić, by doświadczyły wstydu, upokorzenia, a nawet bólu? Nie! Dzieci chętniej współpracują, uczą się nowych umiejętności i okazują ciepłe uczucia wtedy, kiedy ze strony dorosłych czują zachętę, wsparcie i miłość.

MATEMATYKA – KLOCKI NUMICON

To opracowany przez Oxford University Press system wspierający rozwój myślenia matematycznego. Stanowi multi-sensoryczne podejście do nauczania arytmetyki, wykorzystujące ustrukturyzowane wzory rozwijające rozumienie liczb i zależności między nimi. Pomaga kreować w umyśle Dziecka obraz liczby i jej wartości, poprzez zaprezentowanie jej w postaci klocka o konkretnym rozmiarze, kolorze i ilości dziurek.
Metoda sprawdza się znakomicie zarówno w pracy grupowej, jak i indywidualnej. Opiera się przede wszystkim na zabawie, dzięki czemu Dzieci przyswajają pojęcia matematyczne, nawet o tym nie wiedząc. Zajęcia z wykorzystaniem klocków Numicon prowadzą wszyscy Limonkowi nauczyciele, w języku polskim oraz w języku angielskim.

GLOTTODYDAKTYKA

Glottodydaktyka to system edukacji językowej i matematycznej dzieci opracowany przez profesora Bronisława Rocławskiego. Opracowany system odwołuje się do konkretnej wiedzy lingwistycznej, psychologicznej, pedagogicznej i medycznej. Oznacza to, że pozwala patrzeć na dziecko sposób globalny i na drodze planowania jego rozwoju uwzględnia wszystkie jego potrzeby. Na wczesnym etapie nauki dzieci uczą się wiązania świata głosek ze światem liter oraz doskonalą niezbędny dla prawidłowego opanowania czytania proces syntezy i niezbędny dla prawidłowego pisania proces analizy. W Glottodydaktyce mamy do czynienie z podziałem liter na podstawowe i nie podstawowe – czarne i czerwone. Znacznie ułatwia to naukę poprawnego czytania i  pisania.

  • czytanie – ważnym narzędziem w Glottodydaktyce jest tzw. „technika ślizgania”. Już w pierwszych próbach czytania prowadzi ona dziecko do czytania płynnego i dojrzałego. Dzieci potrafią „ślizgać się” po literach dlatego, że w etapie przygotowawczym opanowały umiejętność syntezowania wyrazów z głosek. Bawiąc się literami, poznały je tak dobrze, że bez problemu potrafią podstawić pod literę właściwą głoskę. Dzięki tej metodzie dzieci szybko nabierają wprawy w czytaniu.
  • pisanie – nauka pisania jest znacznie trudniejsza niż nauka czytania. Sukces graficzny i ortograficzny jest tutaj uwarunkowany przez otrzymanie właściwych wskazówek na wczesnym etapie edukacji oraz dojrzałością i gotowością aparatu ruchu do podjęcia nauki pisania. Glottodydaktyka zwraca uwagę na dobór właściwego narzędzia pisarskiego oraz sposób jego trzymania. Uczy miękkości i płynności w pisaniu zwracając uwagę na kształtowania właściwego napięcia podczas trzymania narzędzia pisarskiego. Kładzie nacisk na cechy dystynktywne liter, punkt wejścia i drogę kreślenia litery. Dzieci zaczynają kreślić litery bardzo wcześnie.
  • matematyka – w zakresie edukacji matematycznej Glottodydaktyka pozwala dzieciom odróżnić świat liczebników, liczb i cyfr podążając właściwą sobie metodologią w nauczaniu matematyki.  Wprowadzenie na raz wszystkich cyfr na klockach LOGO podczas swobodnej zabawy ułatwia kształtowanie pojęcia liczby na kolejnych etapach oraz wiązanie cyfry z liczbą. Zabawy matematyczne połączone są z edukacją w obszarach bliskich dziecku i stanowią element holistycznego nauczania.

ZAJĘCIA MUSICALOVE – RYTMIKA, TANIEC, WOKAL

Kochamy muzykę, taniec, rytm, dźwięki. Zajęcia MusicaLove w przedszkolu Limonka wspomagają całościowy rozwój Dzieci w wieku przedszkolnym. Lekcje są bardzo energetyczne i radosne, pozwalają Dzieciom zrelaksować się i stanowią wspaniały wstęp do nauki języka, mowy i matematyki. 
Zajęcia prowadzi Pani Marcelina, wybitna postać w świecie muzyki i rytmiki. Pani Marcelina jest absolwentką Państwowego Liceum Muzycznego na kierunku Rytmika oraz Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie ukończyła specjalność Rytmika na Wydziale Kompozycji, Teorii, Wychowania Muzycznego i Rytmiki. Dodatkowo, posiada ukończony 5-letni Ministerialny Kurs Instruktorski na kierunku Taniec Współczesny.
Jako rytmik, instruktor tańca, choreograf, akompaniator fortepianowy oraz specjalista w improwizacji jazzowej i fortepianowej, Pani Marcelina wnosi do zajęć niezwykłą pasję i wszechstronność. Jej doświadczenie obejmuje współpracę z prestiżowymi instytucjami, takimi jak Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, Państwowy Teatr Lalek Arlekin, Teatr im. Ch. H. Andersena w Lublinie, Teatr Baj w Warszawie oraz Teatr Capitol w Warszawie.
Na zajęciach dzieci rozwijają słuch wysokościowy, poczucie rytmu, koordynację słuchowo-ruchową i słuchowo-głoskową, pamięć oraz wyobraźnię i kreatywność muzyczną poprzez poznawanie piosenek, rytmów i technik śpiewu. Program obejmuje naukę ekspresji emocji, występy na scenie, wspólne śpiewanie, przygotowanie krótkich przedstawień oraz elementy choreografii.

MINIAKRO – GIMNASTYKA

Mamy wyjątkowe podejście do gimnastyki, ponieważ łączymy ją z elementami akrobatyki. Poprzez aktywność fizyczną dajemy Dzieciom frajdę, radość i uśmiech. Bawimy się, ćwicząc, zarażamy pasją do sportu, rozwijamy talenty, uczymy jak pokonywać własne słabości. Uruchamiamy w Dzieciach potrzebę ruchu w życiu codziennym, zapobiegamy otyłości, poprawiamy samopoczucie i pewność siebie. Program tworzy Mistrzyni Polski Seniorów, trener akrobatyki, mgr Marta Poznysz.

DZIECIAKI W AKCJI

Program stworzony na podstawie najnowszych wyników badań psychologicznych i pedagogicznych dotyczących edukacji małego dziecka – wspiera wszechstronny rozwój dzieci. Łączy nowoczesne rozwiązania z najlepszymi, sprawdzonymi doświadczeniami praktyków.

  • wspiera rozwój dzieci w sferze poznawczej, społecznej i emocjonalnej;
  • pomaga wspierać harmonijny rozwój dzieci, dzięki zróżnicowanym zajęciom i zabawom;
  • ułatwia zadania wychowawcze, kładąc duży nacisk na rozwój emocjonalny i społeczny;
  • wspiera warsztat pracy nauczyciela i pomaga we współpracy z rodzicami dzięki poradom specjalistów: psychologa, logopedy i terapeuty integracji sensorycznej;
  • ułatwia pracę w grupach  dzięki ułożeniu treści w taki sposób, żeby dzieci w każdym wieku w tym samym okresie kształciły te same umiejętności lub sprawności.