Atuty naszego przedszkola

Dowiedz się, co nas wyróżnia

mama miś limonka przedszkole
Co nas wyróżnia:

Specjaliści

Nauczyciele zatrudnieni w Przedszkolu Limonka są absolwentami kierunków pedagogicznych, wychowania przedszkolnego, wczesnoszkolnego, filologii języka angielskiego bądź innych kierunków z przygotowaniem pedagogicznym, które nadają im pełne uprawnienia do pracy z Dziećmi w wieku przedszkolnym. Kadra pedagogiczna stale podwyższa swoje kwalifikacje i oprócz kierunkowego wykształcenia legitymuje się licznymi certyfikatami pozwalającymi pracować z Dziećmi wg najnowszych metod uznawanych i stosowanych na całym świecie.

W skład zespołu sprawującego opiekę nad Dziećmi wchodzą specjaliści z dziedzin psychologii, logopedii, dietetyki klinicznej, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciele wspomagający, a także instruktorzy prowadzący zajęcia dodatkowe. Codzienna praca specjalistów polega na prowadzeniu zajęć i warsztatów, obserwacji Dzieci w grupach, monitorowaniu postępów ich rozwoju oraz dostarczaniu rzetelnej informacji zwrotnej. Współdziałając z nauczycielami i rodzicami, opracowują indywidualne programy i terapie, mające na celu usprawnić proces rozwoju Dzieci, dostrzec ich uzdolnienia i nauczyć dziecko radzić sobie z obszarami, które wymagają wsparcia.

Opieka specjalistów sprawia, że Dzieci zaczynają lepiej radzić sobie z własnymi emocjami, skuteczniej skupiają uwagę i koncentrują się na wykonywanym zadaniu. Rozwijają samodzielność, pewność siebie i poczucie własnej wartości. Poprawia się ich mowa, koordynacja wzrokowo-ruchowa, ogólna sprawność fizyczna oraz umiejętność współdziałania w grupie rówieśniczej i stawiania czoła wymagającym sytuacjom.

Wydarzenia

Comiesięczny udział w wydarzeniach jest nierozerwalną częścią procesu edukacyjnego i wychowawczego podopiecznych Naszego Przedszkola. Regularnie organizowane są wyjazdy w ciekawe, warte odwiedzenia miejsca, wycieczki do teatru, kina czy muzeum, wyjścia na koncerty. Oprócz tego w placówce odbywają się pokazy edukacyjne i warsztaty, na które zapraszani są Rodzice oraz goście specjalni. Podczas tych wydarzeń Dzieci konfrontują się z zagadnieniami z zakresu nauki, historii, sztuki czy muzyki, uczestniczą w doświadczeniach fizycznych i chemicznych oraz obcują z przyrodą.

Edukacja

Jesteśmy przekonani, że:

„Nauka, która zostawia ślad, to taka, którą przekazuje się nie z głowy do głowy, lecz z serca do serca”.

Howard G. Hendricks

Janusz Korczak pisał: „Nie ma dzieci, są ludzie”. Jego słowa uświadamiają, że określenie „dziecko” kryje w sobie szereg nieadekwatnych przekonań: że dziecko to niedojrzała osoba, że dziecko wie mniej, niewiele potrzebuje, że powinno być posłuszne i znać swoje miejsce w szeregu.

Bardzo ważna dla nas jest godność Dziecka. W naszej opinii Dzieci mają taką samą godność jak osoby dorosłe. Godność oznacza, że człowiek jest wartością samą w sobie. Nikt na nią nie musi zasługiwać czy o nią zabiegać. Przynależy ona każdemu człowiekowi bez względu na to, kim jest, co zrobił, skąd pochodzi, czym się zajmuje czy ile ma lat. Człowiek jest wart tego, by mógł sam decydować o swoim życiu i rozwoju, celach, które chce osiągać, wyborach, które chce podejmować.

Z tej perspektywy także i dziecko ma prawo do godności, a więc prawo do posiadania i korzystania z wolności. Jest podmiotem, który dorośli mają wspierać w „byciu sobą” i rozwijaniu swojej niepowtarzalnej osobowości, nie zaś wychowywać, podporządkowując swojemu wyobrażeniu czy autorytetowi. Poszanowanie godności dziecka jest nierozerwalnie powiązane ze wszystkimi sferami życia: emocjonalną, fizyczną, edukacyjno-poznawczą, duchową.

W Przedszkolu Limonka wszystkim podopiecznym stwarzamy optymalne warunki do rozwoju, biorąc pod uwagę ich indywidualne możliwości i potrzeby. Uczymy Dzieci zgodnej współpracy w grupie rówieśniczej. Zapewniamy rzetelną edukację poprzez zabawę, doświadczenia i eksplorowanie świata. Pomagamy przedszkolakom rozwijać się i dojrzewać emocjonalnie oraz wykazywać zrozumienie wobec uczuć i zachowań innych.

Pracujemy starannie wyselekcjonowanymi metodami pracy. Dokładny ich opis znajduje się w zakładce PROGRAM.

W ramach zajęć realizowanych w języku polskim działamy w oparciu o innowacyjny program T@blit, symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania – Metoda Krakowska, program SANFORD HARMONY, który wspiera emocjonalny i społeczny rozwój dzieci oraz brytyjski system matematyczny NUMICON Oxford University.

W ramach zajęć realizowanych w języku angielskim działamy w oparciu o podręczniki Cookie And Friends oraz Mouse And Me Oxford University Press, program Jolly Phonics – nauka czytania i głoskowania, brytyjski system matematyczny NUMICON shapes Oxford University, a podczas naszych zajęć częstym gościem jest uwielbiany przez dzieci interaktywny robot EMYS.

Kuchnia / alergie

Przedszkole Limonka posiada własną kuchnię, dzięki czemu nic nas nie ogranicza w przygotowywaniu, urozmaicaniu i posiłków. W każdym momencie jesteśmy w stanie dokonać zmiany w jadłospisie, dostosować się do zaleceń lekarza w przypadku pojawienia się alergii pokarmowych czy diet eliminacyjnych. Dodatkowo elastycznie możemy dostosować ilość jedzenia w danym dniu do liczby dzieci w grupie oraz apetytu każdego dziecka.

Posiłki przygotowywane są z największą starannością przez czteroosobowy zespół, na czele którego od wielu lat stoi Pan Wojciech Poziemski – Szef Kuchni. Świadome żywienie jest dla nas priorytetem. Wpływa ono na samopoczucie dzieci, ich zdrowie, wzrost i rozwój. Kształtują się smaki i preferencje żywieniowe dzieci.

Sercem naszej kuchni jest piec konwekcyjno-parowy marki UNOX, który spełnia funkcje m.in. gotowania, smażenia, grillowania oraz pieczenia. Zastosowana w nim technologia parowa, dzięki wytworzeniu sporej ilości wilgoci sprawia, że wszystkie produkty są soczyste, pełne witamin i zachowują swoją naturalną wilgoć. Dodatkowo nie tracą one swoich walorów smakowych, zapachowych czy estetycznych. Potrawy pieką się one równomierne i nie trzeba ich co chwilę obracać. Nie trzeba również kontrolować procesu pieczenia, bo potrawy się w nim nie wysuszą, ani nie spalą. Uznaliśmy, że przygotowywanie potraw na parze, będzie najlepszym sposobem na zapewnienie dzieciom zdrowego odżywiania.

Posiłki dla dzieci tworzymy w oparciu o wieloletnią współpracę z dostawcami różnorodnych towarów. Przykładamy szczególną uwagę do jakości produktów, surowców oraz wszelkich składników używanych w kuchni.

Posiłki przez nas przygotowywane, dostarczają dzieciom wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Jadłospis przygotowany został przez Dietetyka.

Nie używamy przypraw zawierających szkodliwy glutaminian sodu.

Zwracamy bardzo dużą uwagę na jakość mięsa i jaj.

Zupy gotowane są na wywarach z warzyw, ziół i naturalnych przypraw.

Nie używamy syntetycznego syropu glukozowo–fruktozowego, który przyczynia się do otyłości i powstawania cukrzycy u dzieci.

W kuchni używamy wyłącznie małych ilości cukru.

Nie używamy oleju palmowego i produktów zawierających w swoim składzie ten rodzaj tłuszczu. Nasza kuchnia opiera się na dobrych jakościowo tłuszczach.

Produkty typu szpinak czy brokuły – „mniej lubiane”, staramy się „przemycać” dzieciom przygotowując np. brokułowe kotleciki, szpinakowe ciasta, itp.

Wszystkie ciasta, ciasteczka, desery i wyroby cukiernicze przygotowywane są na miejscu. Nie kupujemy gotowych produktów z zewnątrz. Do pieczenia używamy jedynie naturalnych składników.

Wędliny są wyłącznie naszej produkcji. Sami pieczemy pasztety, mięsa, bez żadnych dodatków. Używamy naturalnych marynat oraz ziół i przypraw.

Nie używamy sztucznych barwników, polepszaczy i konserwantów.

W dniu swoich urodzin każde dziecko otrzymuje przygotowany przez naszą kuchnię tort. Zdecydowaliśmy, że będzie to tort w postaci galaretki owocowej z dodatkiem świeżych owoców. Dzięki temu do minimum ograniczamy ilość spożywanych przez dzieci cukrów, nawet w dniu urodzin.

 

Ruch / sport

Bardzo ważnym elementem jeśli chodzi o prawidłowy rozwój dzieci jest ruch. Ruch to zdrowie, ruch to dopływ tlenu do krwi, dopływ natlenionej krwi do komórek to zdrowie naszych dzieci.

Pośrodku pięknego parku znajduje się magiczny plac zabaw, podzielony na kilka stref:

 
  • wielofunkcyjne boisko sportowe – gramy na nim w piłkę nożną, koszykówkę, piłkę ręczną, uczymy się rzucać, skakać, przewracać, gimnastykować. Odbywają się na nim zawody sportowe oraz pikniki. Posiada sztuczną murawę, a pod murawą znajduje się kilkucentymetrowa warstwa amortyzująca, zapewniająca dzieciom bezpieczeństwo w przypadku upadku. Na boisku odbywają się również zajęcia dodatkowe, obecnie współpracujemy z Akademią Piłkarską Legia Warszawa i grupa kilkudziesięciu dzieci zagłębia się w arkana techniki piłkarskiej;
  • strefa dla dzieci najmłodszych – wydzieliliśmy miejsce, gdzie przebywają nasze najmłodsze dzieci, które w bezpieczny sposób odkrywają zewnętrzny świat. Mają dostosowane do swoich potrzeb urządzenia, które są znacznie niższe od pozostałych. Jednocześnie nie wchodzą im w drogę „starszaki”, które z każdym rokiem są coraz silniejsze i odważniejsze;
  • strefa dla dzieci starszych – to największa część placu zabaw, na której urządzenia są znacznie większe i dostosowane do wieku dzieci.
  • ogródek warzywny – na naszym placu zabawa znajduje się mały ogródek warzywno-ziołowy, gdzie dzieci sadzą i pielęgnują własnoręcznie wyhodowane rośliny;
  • zajęcia na świeżym powietrzu – mamy na wyposażeniu koce termiczne, ławki z zewnętrzną tablicą, mnóstwo świeżej, zielonej trawy w ogrodzie, więc przy sprzyjającej pogodzie prowadzimy zajęcia edukacyjne na powietrzu.
  • w budynku znajduje się sala sportowa wyposażona w szereg akcesoriów, miękkie maty, elementy torów przeszkód, dzięki którym prowadzimy ciekawe zajęcia sportowe, gimnastyczne z elementami akrobatyki sportowej. Dodatkowo odbywają się tam zajęcia dodatkowe prowadzone przez zewnętrznych instruktorów typu: balet, judo, taniec, piłka nożna;
  • sala terapii SI – posiadamy w pełni wyposażony gabinet terapii SI – integracji sensorycznej. Zamontowaliśmy w nim specjalne liny, haki, dzięki którym możemy mocować urządzenia i akcesoria wspomagające zajęcia ruchowe. Mogą to być wózki, równoważnie, huśtawki, pochylnie. Wspieramy nasze dzieci, wymagające integracji zmysłów;

Powietrze / alergie

Jakość powietrza ma dla nas szczególne znaczenie. Jesteśmy przedszkolem, które sprzyja dzieciom z alergiami wziewnymi. Nie mamy pochłaniaczy kurzu. Na etapie projektowym świadomie wykluczyliśmy tego rodzaju elementy z naszej przestrzeni. Nasze pomieszczenia nie posiadają zasłon, firanek, dywanów, ręczników wielorazowych itp.

Budynek został wyposażony w wentylację mechaniczną z rekuperacją (odzyskiem ciepła) renomowanej szwedzkiej firmy Systemair. Dzięki temu, dzieci przez cały czas przebywania w pomieszczeniach otrzymują świeże powietrze wprowadzane przez kanały nawiewowe, jednocześnie kanały wywiewowe pozbywają się powietrza zużytego i zanieczyszczonego. Centrala posiada wysokiej klasy filtry, które już na wstępie odbierają szereg zanieczyszczeń występujących w powietrzu.

Staramy się, żeby dzieci codziennie przebywały na placu zabaw. Zapewnia im to dodatkową dawkę ruchu oraz dopływ świeżego powietrza do komórek.

Źródłem ciepła dla całego budynku jest nowoczesne ogrzewanie podłogowe. Dla osób, które w okresie grzewczym doświadczają alergii, jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie.

Ten typ ogrzewania polega na umieszczeniu elementów grzejnych w podłodze – pod warstwą materiału podłogowego.

W przypadku ogrzewania podłogowego to powierzchnia podłogi staje się rodzajem grzejnika. Jest ona wtedy przyjemnie podgrzana, dlatego jest też miła dla stóp. Podłoga powoduje wtedy oddawanie ciepła, w ten sposób efektywnie nagrzewa całe pomieszczenie – szybko i równomiernie.

Taka metoda grzewcza nie powoduje nadmiernej konwekcji, czyli unoszenia się drobinek kurzu oraz innych zanieczyszczeń w powietrzu. W rezultacie mogą bezpieczniej korzystać z niej osoby z alergiami. Dodatkowo zapobiega ona nadmiernemu wysuszeniu powietrza, co przekłada się na większy komfort dla śluzówek dróg oddechowych oraz oczu, a dzięki temu zapobiega ich dolegliwościom, na przykład pieczeniu, szczypaniu, świądowi.

Wykładziny – zdecydowaliśmy się na zastosowanie naturalnego w składzie linoleum – to mieszanka mączki drzewnej, oleju lnianego, żywic, wapieni oraz pigmentów sprasowanych z podkładem z naturalnej juty. W przeciwieństwie do wykładzin typu PVC linoleum nie uwalnia do powietrza szkodliwych dla zdrowia ftalanów. Badania naukowe wykazały, że ftalany zawierają związki rakotwórcze. W niektórych krajach na świecie zakazano stosowania tego typu wykładzin. 

Cechy linoleum:

  • wszystkie surowce stosowane w produkcji linoleum są pochodzenia naturalnego;
  • wykładziny te uznawane są za jedne z najzdrowszych i najbardziej higienicznych spośród wszystkich tzw. „elastycznych” pokryć podłogowych;
  • są bardzo trwałe, odporne na uszkodzenia i zarysowania;
  • linoleum jest ciepłe, sprężyste, trudno się na nim przewrócić (nawet wilgotne nie jest śliskie) dlatego poleca się je stosować do pomieszczeń użytkowanych przez dzieci, które najchętniej bawią się na podłodze i często biegają na boso;
  • dzięki dużej odporności na zabrudzenia i dużej łatwości utrzymania w czystości może być układane w pomieszczeniach osób cierpiących na astmę
  • linoleum ma również właściwości anty – i bakteriostatyczne – na jego powierzchni nie rozwijają się mikroorganizmy, co sprawia, że należy ono do posadzek higienicznych.

Bezpieczeństwo

Projektując budynek skupiliśmy bardzo dużą uwagę na zapewnieniu  bezpieczeństwa dzieciom na każdym poziomie. Z uwagi na fakt, że rodzice powierzają nam pod opiekę swoje dzieci, celem było zapewnienie bezpieczeństwa zarówno czynnego jak również biernego na każdym możliwym poziomie.

Poza schodami na piętro, na naszym terenie i w budynku nie znajduje się nawet jeden schodek. Wszystko z myślą o dzieciach. Uznaliśmy, że schody stanowią dla małych dzieci niepotrzebne bariery i mogą stanowić duże niebezpieczeństwo wypadku. W fazie projektu postanowiliśmy się ich pozbyć. Wszędzie jest łagodnie, płasko, bez progowo, bezpiecznie.

Budynek został wyposażony w szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa:

  • system kontroli dostępu – rodzice wchodzą do budynku za pomocą przypisanych kart lub chipów. Furtki wejściowe oraz drzwi do budynku są stale zamknięte dla niepożądanych gości;
  • system sygnalizacji włamania – każda sala wyposażona jest w specjalny przycisk, za pomocą którego osoba przebywająca w pomieszczeniu może w sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu dzieci przywołać patrol interwencyjny;
  • całodobowy system monitoringu – zarówno teren przedszkola, jak również budynek na stałe obserwuje ponad 30 kamer video. System działa prewencyjnie, ale pomaga nam również w obserwacji zdarzeń, wyciąganiu obiektywnych wniosków z zaistniałych zdarzeń, które potencjalnie mogą się pojawić w placówce. Rodzice nie mają dostępu on-line do systemu, jednak w razie takiej potrzeby, możemy wspólnie prześledzić daną sytuację;
  • system ochrony przeciwpożarowej – w skład systemu wchodzi wyłącznik główny zasilania budynku w energię elektryczną, automatyczny system oddymiania klatki schodowej stanowiącej główna drogę ewakuacji z pierwszego piętra budynku, system gaśnic, światła awaryjne, cztery hydranty przeciwpożarowe wewnątrz budynku, wydzielone strefy pożarowe zabezpieczone drzwiami lub ścianami wytrzymującymi w zależności od potrzeb od 30 do 60 minut bezpiecznego przebywania w strefie,do czasu przybycia straży pożarnej. Spełniamy również wszelkie wymogi bezpieczeństwa pożarowego typu szerokość i wysokość stopni schodów, szerokości klatki schodowej i korytarzy, długości dróg ewakuacyjnych, liczby wyjść ewakuacyjnych z budynku, zastosowania materiałów niepalnych, grubości stropów i jakości konstrukcji dachowej;
  • system komunikacji pomiędzy salami za pomocą wewnętrznej sieci interkomów. Dzięki temu nauczyciel w razie potrzeby, konieczności, sytuacji awaryjnej, może w szybki sposób bez opuszczania Sali przywołać pomoc, skontaktować się z innym nauczycielem, Dyrektorem, kuchnią;
  • posiadamy bezpieczne, klejone szyby, które z razie zbicia nie stanowią zagrożenia dla dzieci. Klamki w oknach posiadają specjalne zabezpieczenia, dzięki którym dziecko samodzielnie nie jest w stanie otworzyć okna.

Wyposażenie

Każda sala zajęciowa wyposażona jest w:

  • łazienkę i toaletę, w której znajdują się dwie umywalki oraz dwie kabinki z wc oraz brodzik z prysznicem. Wyposażenie dostosowane jest do wzrostu małych dzieci. Zastosowaliśmy specjalne urządzenia dedykowane dla dzieci przedszkolnych;
  • projektor oraz ekran, a także wysokiej klasy głośniki zamontowane w suficie. Dzięki temu, dzieci mogą przyswajać materiały edukacyjne w postaci audiowizualnej;
  • dzięki zastosowaniu w całym budynku specjalnych sufitów akustycznych (Rockfon) oraz paneli wygłuszających o wysokich parametrach akustycznych (BASF), nasze sale i korytarze nie mają efektu pogłosu i doskonale tłumią i pochłaniają dźwięki. Ma to szczególne znaczenie w pracy z dziećmi, ponieważ ilość generowanych dźwięków przez grupę przedszkolną jest ogromna. Wpływa to na koncentrację dzieci, ich rozdrażnienie, nerwowość. Wyciszenie i wyłapanie dźwięków obitych powoduje, że komfort i zdrowie dzieci pozostają na niezakłóconym poziomie;
  • tablice sucho ścieralne, magnetyczne. Służą nam one do zajęć edukacyjnych, możemy na nich pisać, rysować, przyklejać plastelinę, mocować różnego rodzaju materiały edukacyjne, plansze, zdjęcia oraz mogą służyć do prezentacji prac dzieci;
  • meble, które posiadają kilka funkcji: szafa do przechowywania leżaczków dla dzieci, specjalne boxy nad łóżeczkami służące do przechowywania pościeli dzieci, dzięki czemu pościel jest oddzielona od siebie. Szuflady lub szafki dedykowane dla każdego dziecka, służące do przechowywania prac i materiałów;
  • szeroką gamę materiałów i przyborów plastycznych służących dzieciom do wykonywania wszelkiego rodzaju prac i zadań każdego dnia. Materiały i przybory plastyczne wyposaża placówka, w związku z tym, rodzic nie musi pamiętać o przyniesieniu ołówka, kredki, farb, czy papieru kolorowego;
  • materiały edukacyjne – posiadamy bardzo dużą liczbę wszelkiego rodzaju pomocy edukacyjnych. Mogą to być plansze, modele, stanowiska badawcze, wykorzystywane każdego dnia do zajęć edukacyjnych;
  • posiadamy tablicę multimedialną. Służy nam ona do prowadzenia zajęć interaktywnych;
  • robot EMYS wędruje każdego dnia do wszystkich grup w przedszkolu. Jest to nasz elektroniczny native speaker, który komunikuje się z dziećmi jedynie w języku angielskim, potrafi robić śmieszne, mądre i ciekawe minki, umie rozróżniać i nazywać przedmioty, pokazywać emocje i rozbawiać nasze dzieci.

Komunikacja

Aby szybko i skutecznie kontaktować się z Rodzicami naszych przedszkolaków korzystamy z INSO, kompleksowej aplikacji dedykowanej przedszkolom i żłobkom. System umożliwia prostą i uporządkowaną komunikację – Rodzice zostają na bieżąco informowani o tym, co dzieje się w przedszkolu, a wiadomości mogą być kierowane zarówno do całej społeczności przedszkolnej, jak i konkretnej grupy lub indywidualnie tylko do zainteresowanego Rodzica. Dzięki aplikacji mogą Państwo w szybki sposób skontaktować się z wychowawcą grupy, dyrektorem bądź właścicielami placówki. Oprócz tego system automatycznie generuje rachunki, zapisuje nieobecności, przechowuje informacje o osobach upoważnionych do odbioru Dzieci z przedszkola oraz służy jako dziennik elektroniczny, w którym codziennie odnotowywana jest realizacja podstawy programowej i zajęć edukacyjnych w grupach. W całorocznym kalendarzu Rodzice znajdą uporządkowane wydarzenia zaplanowane na każdy kolejny miesiąc.

Ponieważ cenimy sobie bliski kontakt z Rodzicami, cały zespół Przedszkola Limonka pozostaje do Państwa dyspozycji. Wychowawcy chętnie udzielą Państwu informacji na temat tego, jak minął Dziecku dzień w przedszkolu. W przypadku gdy wystąpi potrzeba indywidualnej rozmowy z wychowawcami, dyrekcją bądź innymi specjalistami, prosimy o uprzednie umówienie spotkania – tak, aby rozmowa mogła odbyć się w dogodnych i komfortowych warunkach. Na stronie internetowej przedszkola – w zakładce KONTAKT – podane są najważniejsze numery telefonów oraz maile.

Wielokulturowość​

Nasi nauczyciele to wspaniali ludzie z pasją i doświadczeniem. Kreatywni, podnoszący swoje kwalifikacje miłośnicy pracy z Dziećmi. W przedszkolu Limonka zatrudniona jest kadra polskojęzyczna, nauczyciele anglojęzyczni, a także obcokrajowcy, którzy porozumiewają się z dziećmi w języku angielskim.

Lektor języka hiszpańskiego pochodzi z Argentyny i komunikuje się z dziećmi tylko i wyłącznie w języku hiszpańskim.
W naszym przedszkolu są także Dzieci, które pochodzą z innych krajów.

Zerówka

Wszystkie Dzieci, które ukończą 6 rok życia, mają możliwość odbyć w Przedszkolu Limonka roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne. Uczniowie realizują rozszerzony materiał w zakresie polskiej podstawy programowej oraz naukę języka angielskiego. Dużą uwagę przykładamy do umożliwienia Dzieciom rozwoju muzyczno–artystycznego, aktywności fizycznej, nauki czytania oraz realizacji rozszerzonych zagadnień matematycznych. Podczas zajęć Dzieci korzystają z tablicy multimedialnej, gier edukacyjnych oraz interaktywnego robota EMYS.

Sala gimnastyczna​

Niekwestionowanym atutem naszej placówki jest posiadanie sali gimnastycznej, wyposażonej w kształtki rehabilitacyjne, schody piankowe, belki, walce, materace antypoślizgowe, maty piankowe oraz sprzęt do terapii integracji sensorycznej. W sali gimnastycznej odbywają się również koncerty edukacyjne, sportowe zajęcia dodatkowe, akrobatyka z elementami gimnastyki korekcyjnej, a także warsztaty oraz wydarzenia dla Dzieci i Rodziców.

Plac zabaw

Przedszkolny plac zabaw – duży, estetyczny i niezwykle atrakcyjny – zachęca do wspólnej zabawy w przyjaznym i bezpiecznym otoczeniu. Na placu zabaw rośnie bardzo dużo drzew, krzewów oraz kwiatów. W słoneczne dni dają dzieciom ukojenie w postaci półcienia. Przeważającą część nawierzchni naszego placu zabaw stanowi naturalna trawa, którą regularnie pielęgnujemy.

Bardzo dbamy o to, aby dzieci regularnie spędzały czas na świeżym powietrzu: w formie zajęć edukacyjnych, warsztatów, zawodów sportowych oraz kąpieli wodnych w basenie w okresie wakacyjnym. Na dużym boisku do piłki nożnej i koszykówki często odbywają się wspólne rozgrywki. Dla najmłodszych Dzieci wyznaczona została specjalnie odseparowana, ogrodzona część placu zabaw.

Korzystamy jedynie z certyfikowanych urządzeń m.in. marek FIOR i PROLUDIC, które posiadają niezbędne atesty i spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Parking

Posiadamy duży, komfortowy i bezpieczny parking zlokalizowany bezpośrednio przed wejściem na teren przedszkola. Dodatkowo przed wejściem głównym do budynku znajduje się zadaszony parking dla wszelkiego rodzaju pojazdów, jakimi dzieci i pracownicy przyjeżdżają do naszej placówki: wózków, rowerów, jeździków, hulajnóg oraz rowerków biegowych.

Ekologia

Przedszkole Limonka wykorzystuje odnawialne źródła energii, tym samym dba o środowisko naturalne.

Posiadamy na dachu budynku elektrownię słoneczną o mocy blisko 30 kW. Dzięki temu znacznie ograniczamy produkcję dwutlenku węgla do atmosfery.

Dodatkowo zainstalowaliśmy centralę wentylacyjną wyposażoną system rekuperacji, czyli odzysku ciepła. Ciepło ze zużytego powietrza odzyskiwane jest przez urządzenie znajdujące się w centrali wentylacyjnej zwane rekuperatorem. Powietrze zużyte nie miesza się z powietrzem dostarczanym, dzięki czemu do budynku stale wtłaczane jest świeże powietrze. Technologię tą stworzono, by znacznie ograniczyć zapotrzebowanie energetyczne budynków wykorzystując po raz wtóry ciepłe, ogrzane przez system grzewczy budynku powietrze.

Posiadamy ekonomiczne, kondensacyjne kotły gazowe marki Viessman współpracujące z pompą ciepła, również marki Viessman. Ponieważ nasz budynek jest bardzo dobrze ocieplony, zastosowane rozwiązanie znacznie ogranicza zużycie energii, co również przyczynia się do ograniczenia produkcji dwutlenku węgla do atmosfery.

Segregujemy śmieci. Na korytarzach oraz w każdej sali znajdują się kosze oznaczone specjalnymi etykietami. Uczymy i uświadamiamy dzieci, że segregując śmieci przyczyniamy się do ochrony naszej planety, dbając tym samym o siebie oraz o przyszłe pokolenia.

Społeczność

W Przedszkolu Limonka tworzy się wyjątkowa sieć połączeń społecznych. Zarówno dzieci, jak również rodzice spotykają się zarówno podczas uczęszczania do Przedszkola, jak również po zakończeniu edukacji w naszej placówce. Przyjaźnie rodziców oraz dzieci są trwałe na lata.